Tisková zpráva 9. 9. 2015 Značka Gypsy MaMa

Logo Gypsy MaMa

Módou proti předsudkům - brněnská značka Gypsy MaMa chce oslovit mladé lidi

Ve čtvrtek 10. 9. 2015 vstupuje na trh nezávislá značka Gypsy MaMa, která kombinuje prvky tradičního romského oděvu s moderními módními styly. Od čtvrtka bude možné první kousky z kolekce zakoupit v obchodě s nezávislou módou Restart. Módní show proběhne od 18:00 v ulici Kopečná 9 v Brně, zahraje jazz funková skupina Čohanas a brněnský hudebník Sart s kapelou.

Brno 9. 9. 2015 – Atraktivní kolekce navrhly návrhářky Vendula Cetlová a Vendula Pucharová Kramářová, které se inspirovaly v rozsáhlé sbírce romského oděvu a šperku Muzea romské kultury. Značka Gypsy MaMa má za cíl kreativním a konstruktivním způsobem bojovat proti předsudkům a přispívat k porozumění mezi lidmi různých etnik či kultur.

Sociální podnik občanského sdružení Tripitaka, které značku vyrábí, nabízí celkově 1,5 úvazku pro mladé lidi do 25 let ze znevýhodněného prostředí. Ti se zároveň podílí na výrobě a částečně i na designu oděvů. Půl úvazek je určen zejména pro mladé romské maminky bez příjmů, teenagerky, které by jinak časné mateřství na dlouho izolovalo od společnosti. Cílem je, aby potom neskončily na pracovním úřadě, ale našly si navazující a dlouhodobé zaměstnání.

Prodejna Restart, která první nabídně Gypsy MaMa k prodeji, je součástí rozsáhlého projektu Streetwork pro děti a mládež, zaměřený na inovace v oblasti nízkoprahových sociálních služeb, realizuje jej Česká asociace streetwork, o.s a Národní vzdělávací fond, o.p.s. s občanským sdružením Tripitaka, o.s. a s podporou Dánské nadace The Velux Foundations.

Vzorem pro Gypsy MaMa může být úspěšná značka Romani Design, se kterou se v Maďarsku prosadila Erika Varga. Její skupina pracuje také na bázi sociálního podniku a kombinuje tradiční prvky romského oblékání s městským moderním stylem. S romskými motivy v módě u nás pracuje úspěšný designér Pavel Berky, který se například vloni účastnil prestižní výstavy v rámci London Fashion Week.

Koordinátorka Šárka Berková řekla k nové k nové značce Gypsy MaMa: „Smyslem projektu Gypsy MaMa je pomáhat mladým lidem ve složité životní situaci. Chceme potírat předsudky proti Romům pozitivním a kreativním způsobem a malým dílem přispět také k obnově bohaté tradice oděvního průmyslu v Brně, kterému se kdysi říkalo moravský Manchester“.

www.gypsymama.cz

Kontakty:
Koordinátorka Restartu:
Mgr. Šárka Berková, Tripitaka, o. s.
e-mail:berkova.sarka@gmail.com
tel.:774 833790

Tripitaka realizuje sociálně prospěšné projekty z oblastí umění, sociální práce a vzdělávání.

Podpořili nás:
Ateliér Tadaho, který se vedle interiérového designu zaměřuje na prezentaci zboží, aranžování výloh a prodejen.
www.tadaho.cz

Fotografka Martina Kučerová (Kalousková)
www.martinakalouskova.cz

Vizážistka Iva Kloudová
www.visagepariv.cz

DEGU – Vinný bar a vinotéka v Brně
www.degubrno.cz

Graficon Graffiti Shop Brno
www.grafficon.cz

Petr Jandák – Blackeye design
www.blackeye.cz